‘Kapıları Açmak’ bitti, Osman Sınav dizi karmaşasından şikayetçi

http://www.zaman.com.tr/2005/09/29/tv.jpg

‘Kurtlar Vadisi’, ‘Deli Yürek’ ve ‘Ekmek Teknesi’ gibi yüksek reytingli dizilerin yapımcısı Osman Sınav, bu günlerde biraz kırgın. Sınav, geçen yaz başında Kanal D’de yayına giren “Kapıları Açmak” dizisini düşük reyting aldığı gerekçesiyle geri çekmişti.

Yeni dönemle birlikte yeniden düzenlenmiş hali ekrana gelen ‘Kapıları Açmak’, beklenen ilgiyi görmeyince, taraflar anlaşarak diziyi yayından kaldırmaya karar verdi. Dizinin izleyiciye ulaşamamasını, yayın saati ve gününün son haftalarda çok sık değiştirilmesine bağlayan Osman Sınav ile “Kapıları Açmak’ın neden beklenen ilgiyi görmediğini, kanalın bundaki etkisini, anlaşmayı neden bitirdiklerini ve medyada hakkında çıkan haberleri” konuştuk...

Dizi yayından kalktı, sorun reyting mi?

Çekimlere devam etmiyorum, kanalla da konuştum anlaşmayı bitirdim. Sanıyorum bu haftaki 6. bölüm son olacak. Çünkü dizi gece saat 00.00’a kondu, olmadı, günü değiştirildi. Bu karmaşa içinde seyirciye ulaşacağına inanmadığım için ben de kanala bu işi bitirelim, dedim. Çünkü doğru gitmiyor.

Yayın saati konusunda kanalla görüştünüz mü?

Dizinin yayın saatinin değiştirilmesi kanalın kendi sorunudur, ben de bu şekilde başarılı olacağına inanmadığım için karşılıklı görüşerek bitirdik.

Kanaldan zaman istediniz mi?

Bu bir ticari anlaşmadır, önceden tavrınızı ve iş yapma şeklinizi hatta prensiplerinizi ortaya koyarsınız. Ben tavrımı koydum. Onlara, “Bu yayın politikası ile bu hikâye olmaz. Çünkü benim hikayemin belli bir zaman içinde seyirciye ulaşması ve tutması lazım.” dedim.

Bitirme konusunda acele edilmedi mi?

Sonuçta parayı veren onlar, bu iş sabredilirse olur dedik, ama onlar sabretmek istemediler. Böyle bir görüş farklılığı vardı. 13 yıldır dizi çekiyorum, bunların içinde yaptığım diziler ilk üçe girmiş ve hepsi de birincililik görmüştür. Yaptığınız işlerin bazıları olmayabilir, bu normaldir. Her yaptığınız iş başarılı olacak diye de bir kural yok.

Dizinin kalitesi için ne söyleyeceksiniz?

Herkes istediğini yazıp istediğini söyleyebilir; ancak ben yine söylüyorum, yaptığım işten memnunum. Yaptığım işin doğru olduğuna, kaliteli olduğuna ve seyirciye ulaşacağını inanıyorum. Doğru bir yayın politikası ile bu hikâye tutardı. Ama bu horoz dövüşünün, bu kargaşanın içinde bir gün saatini, başka zaman gününü değiştirirseniz olmaz. Ama bu, kanalın politikasıdır, buna ben bir şey diyemem. Yapabileceğim tek şey, bu anlayış doğru değil, burada benim hikâyem adrenalin konusunda başarılı olmadı deyip işimi geri çekerim.

Horoz dövüşünden kastınız ne?

Birçok yeni iş yayına girdi. Bunların rekabet etmesi gayet normal; ancak toz duman bir durum var. Yapılmış dizilerin isimlerini ve kimlerin oynadığını, hangi kanalda yayınlandığını ben bu işin içinde olduğum ve rekabetini yaptığım halde bilmiyorum. Seyircilerin de eğilimleri oluştuğunu zannetmiyorum. Böyle bir karambolün içinde, seyirci neyi gördü, neyi anladı? Hangi dizide kim oynuyor, konusu nasıl, senaryo yazarı ve yönetmeni kim, nasıl bir hikaye anlatıyor?.. Bunları doğru dürüst görüp anlamadı bile seyirci. Dizi beğenilmedi deniyor, biz daha o noktaya gelemedik bile. ‘Seyirci gördü, değerlendirdi, olmadı.’ kararı bu ortamda bence doğru bir karar değildir. Böyle bir kör dövüşü aldı başını gidiyor.

İlk görüştüğümüzde dizinin güçlü bir hikâyesi var demiştiniz...

Bu dizinin özellikle bu ülke için doğru bir iş olduğuna inanıyorum; ama şanssızlıktır, bazı şeyler doğru zamanda ve doğru yerde sunulmazsa tutmayabilir. Bir şanssızlık yaşanıyor, bu sadece bizim dizimiz için değil, birçok iş için de geçerli. Bunu da ‘Osman Sınav başarısız oldu, nakavt oldu, demek doğru değil’ güreş mi yapıyoruz burası Kırkpınar mı?

Yeni bir dizi çekiyormuşsunuz doğru mu?

Evet yeni bir dizi projemiz var, bu doğrudur. Ama bunun detaylarından bahsetmek şimdilik erken olur.

Kaliteli bir diziydi

Mustafa Kutlu’nun hikayesinden televizyona uyarlanan dizide, Çanakkale Babakale köyünün imamı Mahir Hoca’nın marangoz oğlu Cihan’la, kapı komşuları Gazelhan Hafız Seyit’in torunu Zehra arasındaki trajik aşk öyküsü anlatılıyordu. Günümüz Türkiye’sinde yaşanan “Pop Star” türü yarışmalara da göndermelerde bulunan dizide, Olgun Şimşek (Cihan) Bahar Yanılmaz (Zehra) Erkan Can (Suphi) ve Zafer Algöz (Kudret) gibi oyuncular rol almıştı

kaynak:zaman

0 yorum: